عملیاتی شدن الکتروموتورهای نسل جدید در فریم سایز400 با توان 630 تا 500 کیلووات برای اولین بار در کشور

 

برای اولین بار در کشور الکتروموتورهای فریم 400 در توان  630 تا500 کیلووات توسط موتوژن عملیاتی شد.

مدیر عامل گروه صنعتی موتوژن از عملیاتی شدن الکتروموتورهای نسل جدید در فریم سایز400  با توان 630 و 560 و500  کیلووات در دسته ولتاژ پائین (LV) برای اولین بار در کشور خبر داد. آقای مهندس هادی عبادی با اعلام این خبر تاکید کرد :

 تمامی مراحل طراحی و تولید محصول جدید با استانداردهای روز جهان برابر سازی شده است. آقای عبادی با بیان اینکه تمامی مراحل طراحی و تولید این الکتروموتورها با تکیه بر دانش فنی و تخصص نیروهای بومی مجموعه موتوژن انجام شده است تصریح کرد: الکتروموتورهای جدید با موفقیت تمامی مراحل پایش عملکردی،بهره وری در مصرف انرژی و سنجش عمر عملیاتی را سپری کرده است.

وی با اشاره به کاربری این الکتروموتور در صنایع سنگین و معادن اضافه کرد: این الکتروموتور در کلاس فوق سنگین طبقه بندی شده و قابلیت دست یابی به توان630 کیلو وات در 1500 دور در دقیقه را نیز دارد. آقای عبادی همچنین از افزایش توان این الکتروموتور از 300 کیلو وات در دور موتور 1000 دور بر دقیقه (rpm) به عدد 500 کیلو وات خبر داد و گفت: هم اکنون این محصول بصورت انحصاری در شرکت موتوژن تولید می گردد.

مدیر عامل شرکت موتوژن توجه به بهینه سازی مصرف انرژی در ساخت انواع الکتروموتور را از دیگر هدف گذاری های این مجموعه بر شمرد و گفت: هم اکنون این مجموعه قابلیت تولید محصول بر اساس استاندارد بین المللی بهره وری عملکرد انرژی آی ای سی (IEC)در دو درجه عالی IE3(بهره وری عالی) و IE4 (بهره وری فوق عالی) را دارا است.

شایان ذکر است استاندارد بین المللی بهره وری مصرف الکتریسیته (برق) برای موتورهای الکتریکی، آی ای سی، در چهار کلاس  IE1 الی IE4 دسته بندی می شود که بر این اساس راندمان مصرف انرژی در الکتروموتورها به ترتیب بهره­وری استاندارد، بالا، بسیار خوب و عالی را شامل می شود.